diumenge, 3 de juny del 2007

...i les teories lingüístiques...

Quines teories lingüístiques has experimentat com a aprenent?...
Després de donar un cop d’ull a les diferents teories (tant a les lingüístiques com a les psicològiques), m’atreviria a dir que he experimentat una barreja de totes. Això és possible, no? No crec que cap mestre o professor es pugui basar i seguir una mateixa teoria lingüística. Com tot en aquesta vida, ens agrada tastar i també barrejar. Una mica d’aquí i una mica d’allà.
Recordo els meus primers anys de català i castellà, i recordo estudiar gramàtica. Analitzar frases fins a la sacietat. Fer dictats. Copiar els errors mil cops. Gramàtica tradicional. I ara que hi penso millor... en tota l’educació obligatòria va ser així.
Pel que fa a l’anglès (i llengües estrangeres) he tingut professors i professores que han seguit més l’estructuralisme (classes més orals, diàlegs, repeticions, etc.), i altres que han seguit la gramàtica. No sé què m’agrada més, la veritat. Crec que és necessari estudiar la gramàtica. Si aprens la gramàtica, ja tens molt camí fet, una base sòlida. Però el millor és barrejar, perquè d’aquesta manera no hi ha tantes mancances. És necessari saber escriure correctament, però també ho és saber parlar, entendre, comunicar,…
Crec que llengües com el català, el castellà, el francès,... tenen tradicions metodològiques més tradicionals, on és dóna molta més importància a la gramàtica en general; en canvi, en llengües com l’anglès tenen tradicions metodològiques més modernes (enfocament oral).